1
בתוס' בד"ה ערוה לכל כו' מן האב ולא מן האם כ"ע כו' ואמאי שרי התם מן האב ומן האם כו' עכ"ל ומהא דאסור מן האם ולא מן האב ושרי מן האב ולא מן האם לכ"ע ל"ק להו דאכתי לא אסקי אדעתייהו איסורא דבתרוייהו אינו מן האם אלא מן האב לרע"ק אשת אביו ולר"א אחות אביו אבל הא ודאי קשיא להו שפיר דאי שייך שמא יאמרו במן האם ולא מן האב לכ"ע אמאי שרו התם מן האב ומן האם דמשום דגם הוא מן האב לא עדיף ושייך ביה ודאי שמא יאמרו אבל משום אחלופי ניחא כו' כמ"ש התוס' וק"ל: