1
בתוס' בד"ה בשלמא ב"ש לא נמנעו כו' וא"ת אמאי לא נמנעו משום צרה כו' עכ"ל כיון דאכתי לא אסיק אדעתי' דמודעי להו אמאי לא נמנעו משום צרה עצמה ויש לדקדק אמאי לא תקשי להו לעיל מיניה דקאמר בשלמא למ"ד לא עשו מש"ה לא נמנעו דמ"מ אמאי לא נמנעו ב"ש משום צרה עצמה דאפי' למ"ד לא עשו קאמרי' לקמן דנמנעו ב"ש מצרה עצמה ויש ליישב דהשתא למ"ד לא עשו לא אסיק אדעתיה למנוע משום צרה עצמה דאפי' היכא דב"ש לחומרא עשו לקולא כב"ה כמ"ש התוס' דלקמן ולקמן דאסיק לר"ש דאפי' למ"ד לא עשו נמנעו מצרה עצמה ולא עשו כב"ה לקולא יש ליישב דלא הצריכו אותה חליצה אלא שב"ש לא נשאו אותן ובהא ליכא משום אגודות דהרואה אומר לא משום דאסורה להם בלא חליצה אלא דלא נושאות חן בעיניו לינשא דומיא שכתבו התוספות לקמן גבי טהרות אגב כלים דליכא אגודות דהרואה אומר לא צריכי לכלים דידהו ודו"ק: