בפרש"י בד"ה אלא שמע מינה כו' כתב מהרש"ל בנתינה נתינה הס"ד ואחר כך מ"ה אי מה כיון דמתרומה כו' דקרא הס"ד ואחר כך מ"ה מה תרומה בח"ל כו' עכ"ל הגם שכתב שמצא כן בספר מדוייק אין זה מבורר דאם כן כל הני קושיות לרבי אילעאי דלעיל דמקיש ראשית הגז לתרומה ה"ל לתלמודא לאתויי כל הני פירכות לעיל קודם הא דאמר רבא מודה ר' אילעאי כו' וכל הסוגיא דלעיל ועוד הא דאמרי' לעיל לר' אילעאי לאו בתורת היקשא הוא כמ"ש הר"ן בהדיא וז"ל דבגמרא מוכח דלאו היקשא הוא כדי שנלמוד ראשית הגז מתרומה למה שלא הוזכר בפסוק דהא כו' והיינו דאמרינן נפקא ליה מרישא דקרא כו' עכ"ל והאריך בזה בראיות ע"ש ועוד לא די לו בהגהתו בפרש"י אלא שהוכרח להגיה קושית התלמוד במקום מתנות ראשית הגז והוצרך לדחוק במאי דקאמר תלמודא מ"ט דרבי אילעאי אמר רבא כו' וע"כ נראה לקיים דברי התלמוד ופרש"י בלי מחוק והגה"ה ולא פריך תלמודא לר' אילעאי דלעיל דהא ודאי [לאו] בתורת היקשא קאמר לה כמ"ש הר"ן אלא אדסמיך ליה פריך דיליף נתינה נתינה בג"ש וכה"ג פריך לקמן אהא דקאמר ר"ש דראשית הגז אינו נוהג בטרפה ודברי [רש"י] מתפרשין הכי אלא ש"מ בתרומה נמי פוטר דדייק דגנך כו' למעוטי נמי שותפות של ישראל והיינו כלישנא בתרא דלעיל דדייק ליה נמי צאנך למעוטי בין שותפות עובד כוכבים ובין שותפות ישראל והדר יליף מתנות כו' או דלא דייק ליה דגנך למעט אלא שותפות של עובד כוכבים והיינו כלישנא קמא דלעיל מתרומה יליף ראשית הגז למעט שותפות של עובד כוכבים ואייתר ליה צאנך למעט אף שותפות של ישראל כדלעיל והדר יליף תרומה ובין מתנות מראשית הגז בג"ש דנתינה נתינה והא דנקט רש"י אי מה תרומה בח"ל אף ראשית הגז כו' לא חש למנקט מתנות כדנקט המקשה דחדא נינהו ותלמודא נמי דקאמר אין כו' ומייתי מ"ט דרבי אילעאי אמר רבא כו' נקט נמי במלתיה ראשית הגז ולא חש למנקט מתנות כדנקט המקשה משום דחדא נינהו וחד טעמא אית להו דיליף להו נתינה נתינה מתרומה ולקמן בר"פ שילוח הקן נראה מפרש"י דלא הוה גרס כלל בהך ברייתא ר"א אומר מתטת אין נוהגין כו' אלא ראשית הגז לחוד והשתא ניחא דנקט במילתיה ראשית הגז מיהו חד טעמא אית להו כל זה נראה ברור לקיים כל נוסחות הישנות שלפניט בגמרא ובפרש"י: