(א) כישמעאל ליצחק. ישמעאל שונא ליצחק שנאמר ותרא שרה את בן הגר המצרית מצחק א"ת כעשו וכו' כצ"ל (וכמ"ש במ"כ וכ"ה בתנחומא):
(ב) אלא כיוסף לבנימין יונק שדי אמי כמשה כו'. לגי' הספרים יש לפרש שר"ל שא"א לומר כיוסף לבנימין שהרי נאמר יונק שדי אמי ובנימין לא ינק שדי רחל אמו כי יצתה נפשה בלדתה אלא כמשה לאהרן קאמר וכ"מ בתנחומא כאן שמסיים ובאיזו אח אמרו כמשה לאהרן (וכדמפורש להלן אמצאך בחוץ במדבר כו') אבל בשה"ר שם משמע דקושטא קא מפרש לה כיוסף לבנימין ויתפרש הא דיונק שדי אמי לראיה שיוסף ובנימין בני אם אחת ולא שאר השבטים:
(ג) ואחד בבית מירון צ"ל ברי"ש וכ"ה בשה"ר והוא כפר מירין שסמוכה לגוש חלב:
(ד) איני מרגלת לבא אליך אלא כו'. כצ"ל ור"ל נשיקה זו אינה לשם הרגל הלב לאהבה בך להיות דעתי עליך (והוא כלשון לבו גם בה האמור בש"ס) אלא מבדיחותי דהות אחי כו' כ"ה בשה"ר וכצ"ל: