(צח) מד' דברים שהראהו. במנחות (כ"ט.) ע"ש בתוס' ובמכילתא בא ובפסיקתא דס"פ החדש לא חשיב שמן המשחה (ונראה משום דהאי זה שכתב שם דרשינן ליה בהוריות ובכריתות ובויק"ר ספ"י דכל י"ב לוגין מנין זה קיים לדורות):
(צט) שהראהו את בן הנפילים כו' הצב כו' הדואר כו' הסלמנדרא כו'. בחולין (קכ"ז.) ובת"כ ס"פ שמיני מרבינן מלמינהו דצב בן הנפילים והסלמנדרא והערוד (ובת"כ הגי' חברבר והיינו הך. שערוד בלשון ירושלמי חברבר ובערוך ערך בן נפל הביא הגירסא גם בש"ס דחולין כן רק שט"ס בלשונו שכתב הברבר וצ"ל חברבר) ונראה נכון דהאי דואר דהכא ט"ס וצ"ל ערוד וחושב כאן לפ"ז הצב וג' מינים שמרבה בת"כ (והערוד גדל במדבר כדאיתא בריש (ר"ה ג') שדומה לערוד במדבר ובזוהר ר"פ בלק (ר"ה.) וערוד מדברא תקיפא כו'. וז"ש בו זעזע את המדבר. אבל דואר זה לא מצאנו לו חבר לשמו ולמקומו בשום מקום וגם במ"ע לא מצא לו פירוש ע"ש):