הולך אדם אצל חנוני כתב הר"ן חנוני נכרי שיש לו ביצים בי"ט הוא מסופק אי אזלי' בתר רוב ביצים בדשיל"מ. ולעיל בפ"ק ז' ע"א גבי ספנא מארעא פשיטא לי' במביא ביצים בליל י"ט ראשון אזלי' בתר רובא דאין מולידין בלילה. וכתבתי שם לחלק בנתערב ביצה א' בתוך אלף לא בטל דאתחזק עכ"פ ביצה א' בודאי של איסור ובעכו"ם המביא ביום נהי לא נתחזק איסור בפנינו מ"מ בודאי כבר נולדה ביצים היום בעולם ואיכא בודאי שום ביצה אסורה בעולם ונהי דלא אתחזק איסורא כמו תערובו' מ"מ איסורא איכא בזה חוכך הר"ן ומסופק בו אי אזלי' בתר רובא בדבר שיל"מ. אמנם במביא ביצה בליל י"ט ראשון דרובא אינם מטילי' ביצים בלילה ולא אתחזק שום מיעוט בעולם שנולדה בלילה אפי' ביצה א' בעולם בזה פשיטא לי' להתיר אפי' בדבר שיש לו מתירין:
אודה לאלקי קדושי. אשר עזרני בפרק שלישי. אתה אל רועי. תהיה עמדי בפרק רביעי:
המביא כדי יין וכו'. עמ"ש תוס' וכוונתם מבואר דבי"ט שייך לאסור אפי' בחדרי חדרים משום דדרך לצאת לחוץ ובחוץ איכא משום מראות עין וכל מקום שאסרו חכמים מפני מראית העין אפי' בחדרי חדרים אסור משא"כ בשבת דלא שייך יציאת חוץ כלל ולא שייך לאסור בחדרי חדרים כנלע"ד דלא כפנ"י: