1
התיב ר"ח ב"א. והא תנינא כופין את הסל לפני אפרוחין שיעלו וירדו הסוגיא חמורה והפני משה ז"ל ונו"י ז"ל מגיהים שזה שייך להסוגי' הקודמת. ונראה לפי עניות דעתי בפשיטות דה"פ דלקמן בירושלמי מוקי דהסל מאוסה היא דמיוחדת היא להעמדת אפרוחין ומרביצין שם גלל. ע"כ פריך דלמה עדיף הסל מנר ישן דאסור לטלטלו משום מוקצה מחמת מיאוס ומשני דמתניתין אתיא כר"י דסבירא ליה מוקצה מחמת מיאוס. אבל ר"מ פליג ע"ז וסבירא ליה כל הנרות מטלטלין דל"ל מוקצה מחמת מיאוס רק מוקצה מחמת איסור: