מתניתין דר' יהודא היא דר"י אמר אומן דרך אומנתו חייב. כדפירוש בגליון כשם שאומן דרך אומנתו חייב. משום דלגביה דרך הוצאה הוא הכי נמי כאן לגבי שרצונו לזרוע חייב בכ"ש משא"כ לר' מאיר אף אומן דרך אומנתו פטור משום דלכל אדם אין דרך הוצאה בכך הכי נמי כיון דאינו חשוב לכל אדם פטור ור' ירמיה סבירא ליה אליבא דר' יוסי בר' חנינא דמיבעיא ליה ואתא ר' יהודא בר פזי וקאמר מפורש בשם ר' יוסי בר' חנינא דר' יהודא היא לא בדרך איבעיא כי אם למילתא דפשיטא. ודו"ק:
א"ר יוסי ברבי חנינא לא אתיא אלא לדוגמא שכבר נתפייס הלוקח פי' דקאי על סיפא דמתניתין חזר והכניסו אינו חייב אלא כשיעורו. סיפא לא אתיא אלא לדוגמא כיון שכבר נתפייס הלוקח בפעם הראשון קודם שהכניסו ע"כ כשחזר והכניסו והוציאו אח"כ אינו חייב אלא כשיעורו כיון שכבר נתפייס הלוקח אבל בזרע ורפואה לעולם חייב בכ"ש ואפילו כשחזר והכניסו ושיטת הבבלי הוא באופן אחר עיי"ש צ"א ע"ב. ודו"ק: