1
(א) לכשירומם כו' כרם בזוי. דרש כרם לשון רוממות כפשטי' ולשון כרם שניהם יחד וכי"ב הרבה במדרש:
2
(ב) נפשם מתמעטת עליהם כצ"ל:
3
(ג) הה"ד רשע יראה וכעס. ס"ל לר' נחמיה דלא די בזה שהצדיקים יראו ביסורי הרשעים וישמחו כדר"י. אלא הרשעים יראו בשלות הצדיקים ויצערו וכדאי' בתדא"ז פכ"א ואותיות דר"ע אות כ' שאמר גבריאל וכנסת ישראל לפני הקב"ה שיראו ויבושו כד"א ותרא אויבתי ותכסה בושה:
4
(ד) מה המכות האלה וגו' אשר הכתי בית מאהבי מכות האלה גרמו לי כצ"ל מדלא כתיב אוהבי וכתיב מאהבי דרש פועל יוצא שמאהיבין אותו ע"י כן להקב"ה:
5
(ה) לכשיפרסם כו' וכבר פרסמו. אין זה מיושב כ"כ להדרש בלשון כרום. ואפשר עיקר הגי' לכשיפריש כו' וכבר הפריש כו'. ודרש כרום לשון הרמו מתוך העדה (ודרש זלות על הממזר הזה שזלזל בכבודו של מקום):