צדיק תמים היה בדרתיו. נח איש צדיק כלל, וחזר ופרט תמים היה בדרתיו בין אדם לחברו, את האלקים התהלך נח בין אדם למקום. והגמו"ז זצלה"ה פרש צדיק לבריות כמו בדברים (כה) והצדיקו את הצדיק וכן הצדיקים בענין סדום היו צדיקים בין אדם לחברו, ותמים לשמים כמו באברהם התהלך לפני והיה תמים ובדברים (יח) תמים תהיה עם ה' אלקיך. ופרש בדרתיו לשון רבים כי נח חי בכמה דורות, ובדור המבול שהיו רעים לבריות כמו שנאמר ותמלא הארץ חמס היה נח צדיק לבריות, ובדור הפלגה שהיו רעים לשמים כמו שנאמר נבנה לנו עיר ומגדל וראשו בשמים היה נח תמים לשמים. ולכן נאמר (ז) כי אתך ראיתי צדיק לפני ולא נאמר שם תמים, כי בדור המבול נח ניצל מפני שהיה צדיק לבריות וזהו בדור הזה. ובגימטריה מנין דורותי"ו עולה דו"ר המבו"ל ודו"ר הפלג"ה. ובמסכת סנהדרין (קט) יש שדרשו לשבח ויש שדרשו לגנאי ואינם חולקים, כי במצוות בין אדם למקום לא היה נח נחשב בדורו של אברהם שהאמין יותר כמו שנאמר (טו) והאמין בה', מה שאין כן בין אדם לחברו כיון שבדור של רשעים עמד בצדקתו, כל שכן שהיה צדיק לבריות בדור מתוקן יותר. את האלקים התהלך נח כמו (ה) ויתהלך חנוך את האלקים וראה לעיל שם, כי נח חי ע"ח שנה בחיי חנוך ולמד מדרכיו.