ויראו בני האלהים את בנות האדם. בני האלהים פי' אנשי האלהים, כמו במלכים־ב (ב) בן בליעל היינו (כ) איש בליעל ובמלכים־א (ב) בני בליעל היינו (כא) אנשי בליעל, והם הכהנים המורים דת לעם כמו בדברים (לג) משה איש האלקים. בדור המבול סילפו כוונת הבורא וקכעו שהרדיפה אחרי נשים היא ערך נעלה, וזהו ויראו בני האלקים הכהנים את בנות הארם כי טבת הנה כמו וירא אלקים כי טוב, ולכן נאמר טבת ולא יפות או נאות וראה לעיל על הכתוב עץ הדעת טוב ורע. וקבעו את התאווה לנשים לדת, וכפולחנים בימי קדם שהעמידו זונות במקדשים, ורמז במה שנאמר לעיל (ד) אז הוחל לקרא בשם ה' וכאן נאמר ויהי כי החל האדם וגו' ויקחו להם נשים, שניהם בלשון החל, כי הקריאה בשם ה' התדרדרה לפולחן זימה. ואינו מבואר מי לקח נשים למי, האם בני האלהים לקחו לעצמם או בני האדם הם שלקחו לעצמם אחרי שבני האלהים הורו כי טבת הנה, ולפי זה ויראו בני האלהים פרושו שהראו. פרוש אחר, ויקחו להם נתנו להם כמו בשמות (כה) ויקחו לי תרומה, ולפי זה ויקחו היינו שבני האדם נתנו להם לכהנים נשים מכל אשר הכהנים בחרו כי להבעל לכהן נחשב למצוה, ומסרו אפילו בנותיהם ונשותיהם וכעין מה שאמרו במדרש (תו"ש ו' י"ג) הבעולות היו מניחות בעליהן ובוחרות אותם בעבור יופין עכ"ל.