ראובן בכרי אתה. יעקב דיבר אליו בגוף שני בכרי אתה, אל תותר, כי עלית, אז חללת, כי חיבב את ראובן שהיה מקורב אליו וניסה להטיב לאביו, אבל לא כיבד אותו וכמו שאמר פחז כמים וראה בפנים (מב) על הכתוב לא ירד בני עמכם. ואילו לרוב בניו דיבר בגוף שלישי כי לא היה מקורב להם, כמו לשמעון ולוי כלי חמס מכרתיהם ולא מכרתיכם, בסדם אל תבא נפשי, ארור אפם וגו', ואמר זבולן לחוף ימים ישכון ולא תשכון, והוא לחוף אנית, וירכתו, וליששכר אמר וירא מנוחה, ויט שכמו וכן בדן, גד ואשר. ורק ליהודה וליוסף דיבר גם בגוף שני וגם בגוף שלישי כי חיבב וגם כיבד אותם, ליהודה אמר אתה יודוך אחיך וגו' מטרף בני עלית בגוף שני ולא יסוד שבט מיהודה ומחקק מבין רגליו וגו' בגוף שלישי, וליוסף אמר וימררהו ורבו, ותשב באיתן קשתו בגוף שלישי ומא-ל אביך ויעזרך, ברכות אביך בגוף שני. ביהודה הקדים גוף שני לשלישי כי ישב עם אביו בארץ גושן והחיבה ביניהם היתה העיקר, וביוסף הקדים גוף שלישי לשני כי היה משנה למלך וביקר רק לעתים אצל אביו והכבוד אליו היה העיקר.