1
ויבא קין מפרי האדמה מנחה לה'. היה צריך לאמר מנחה לה' לפני מפרי האדמה, אלא קין הקדים מפרי האדמה לפני מנחה לה' כי הפירות היו בעיניו עיקר והמנחה טפלה להם וקרדום לחפור בה כדי להראות עליונותו על אחיו. מה שאין כן הבל הקדים הקרבן לפני סוג הקרבן, שזהו והבל הביא גם הוא מנחה לה' מבכרות צאנו, הנשוא שהוא המנחה מובן מאליו אחרי גם הוא שהרי לא שייכת המלה גם לבכורות שרק הבל הביאם. ולכן הקב"ה שעה אל הבל ואל מנחתו, תחילה אל האדם ואחר כך אל הקרבן, ואל קין ואל מנחתו לא שעה שדחה את קין ואחר כך את קרבנו, כי כוונת המקריב קודמת לנקרב כמו בהושע (ו) ודעת אלקים מעלות.