ואמרה שתה וגם גמליך אשקה. עשרה גמלים הבאים מן הדרך שותים כאלפיים לוג מים, ולפי זה רבקה תצטרך למלאת את כדה מאות פעמים. וקשה מנין לה הכוח לעשות כן. ועוד קשה למה ביקש אליעזר להעבידה עבודת פרך, וכי שפחה חיפש עבור יצחק? ועוד קשה כי אין זו דרך ארץ שאליעזר ואנשיו יניחו לה להתאמץ כל כך מבלי לעזור לה, אלא גנאי וחלול השם בפני רבים. אבל באמת אליעזר דייק, ואמרה שתה שהוא ואנשיו ישתו מים מן הכד, וגם גמליך אשקה מן השוקת, כמו בדברים (יא) והשקית ברגלך כגן הירק, כי במצרים השקו את השדות על ידי גלגלי מים ושאר מכונות שסובבו ברגליהם או על ידי הליכה. וגם כאן הנערה תשאב לגמלים על ידי מכונה ולא מכדה, שהרי חרן היתה עיר גדולה על אם הדרך ושיירות היו באות לשם בנוסף למקנה שהיה לאנשי העיר, והיו להם סדורים להשקיית הבהמות כנהוג באותם ימים. וזהו ותער כדה אל השקת כי אחרי שהאנשים שתו רוקנה את המים שנותרו בכד, ותרץ עוד אל הבאר לשאב לבהמות על ידי המכונה.
אשר אמר אליה הטי נא כדך ואשתה ואמרה שתה וגם גמליך אשקה. כיון שיבקש הטי נא כדך ואשתה רוב הנערות יתנו לו לשתות כי כן דרך ארץ, ואין מזה הוכחה שהנערה ראויה ליצחק, אלא המבחן יהיה אם תציע מעצמה וגם גמליך אשקה כדי לחסוך ממנו יגיעת השקאת הבהמות. ולא היה יכול להתנות שהיא תציע לו לשתות גם בלי שיבקש ממנה, כי אין זו דרך הצניעות כמו שאמרו במסכת יבמות (ו) על הכתוב בדברים (כג) אשר לא קדמו אתכם בלחם ובמים דרכה של איש לקדם ולא דרכה של אשה לקדם עכ"ל.