הארץ אשר נשבע ה' לאבתינו לתת לנו. אינו מזכיר שבחי הארץ, כי מעיד על עצמו כי באתי אל הארץ בגלל שבועת ה' לאבותיו ושהיה בא אפילו אם הארץ אינה משובחת, מה שאין כן להלן אומר ויתן לנו את הארץ הזאת ארץ זבת חלב ודבש, כי שם מונה את הטובות שעשה ה' לישראל ויוצאנו ה' ממצרים וגו' וגם נתן לנו ארץ פוריה.
(תוספת חיבה) בספרי אמרו עשה מצוה האמורה בענין שבשכרה תכנס לארץ עכ"ל וכן אמרו להלן בשכר ביאתנו אל המקום הזה נתן לנו את הארץ הזאת עכ"ל, וקשה שהרי הביאו בכורים רק לאחר י"ד שנות כיבוש וחלוקת הארץ, והיאך יזכו להכנס לארץ בשכר מצוה שטרם קיימו אותה? אלא יש להם לבוא אל הארץ על מנת לקיים בה מצות ה' של הבאת בכורים, ולא להנאת עצמם בלבד, ובשכר כוונה זו יזכו להכנס לארץ. ובדומה לזה אמרו במסכת פסחים (ח) מפני מה אין פרות גינוסר בירושלים, כדי שלא יהיו עולי רגלים אומרים אלמלא לא עלינו אלא כדי לאכול פרות גינוסר בירושלים דיינו נמצאת עליה שלא לשמה עכ"ל. ובספרי פרשת ראה אמרו שקולה ישיבת ארץ ישראל כנגד כל המצוות עכ"ל, והנה במסכת נדרים (כה) אמרו שגם ציצית שקולה כנגד כל המצוות, והטעם הוא שמביאה את האדם לקיימן כמו שנאמר וראיתם אתו וזכרתם את כל מצות ה' ועשיתם אתם, כך גם ישיבת ארץ ישראל מביאה את האדם לקיים שאר המצוות כי הרבה מהן תלויות בארץ, ולדעת הרמב"ן עיקר קיום כל המצוות הוא רק בארץ, וגם קדושת הארץ משפיעה עליו. ולכן אם מחמת ארץ ישראל הוא מקיים את כל המצוות אזי שקולה ארץ ישראל כנגד כולן.