1
נקי יהיה לביתו. נקי הוא לשון פטור וזכאי כמו בבראשית (כד) והיית נקי מאלתי ושם (מד) ואתם תהיו נקים ובשמות (כא) ובעל השור נקי ושם (כג) ונקי וצדיק אל תהרג, וכן בכל המקומות תרגם אונקלוס מלשון זכי זולת כאן. ונראה שגם כאן פרושו זכאי, כי בדין הוא שהיה לבעל להשאר עם אשתו תמיד כמו שנאמר בבראשית (ב) ודבק באשתו ולא לעזבה כדי לצאת למלחמה או לסחורה, ברם אי אפשר בלאו הכי ואונס רחמנא פטריה, ומכל מקום נקי יהיה לביתו שנה אחת ולא יחטא לביתו אלא ימלא את חובתו ושמח את אשתו.