1
וכל זה לא מיירי אלא בפעולת נפש הבהמית גרידא, שאינן אלא כמתעסק בעלמא, ונקראים מעשה ההרגל, או תאוה מלומדת כסומא בארובה, אמנם הנשמה השכלית יכולה לחדש בנפש הבהמית הרגלים שונים לכוונות מיוחדות, ולהעריך אותן באופן שיצאו מהן תועליות שונות:
2
ד"מ כשמניחין כלי זמר שמנגנין מאיליהם בחדר הצפרים ללמדם נגינות בני אדם, או כלי הדיבור, ללמדם ביטוי איזו תיבות וכיוצא בזה (סימן ג'), הנה אותן ההרגלים המסודרים בכוונה עפ"י עצת השכל נקראים חינוכים, אכן לימוד מעשי החינוכים בכדי להוציא מהן תועלת על צד היותר טוב, היא היא החכמה הנקראת מלאכת החינוך הנ"ל: