1
על כן צריך להתבונן שיש הפרש גדול בין הרעיונות העוברות תחת בריח ההשגחה או בסמוך לו, ובין אותן הקבועות המכונות לעיל בשם מחשבות צפונות, ע"ש שמסתלקין לצדדין הרבה מן הקו האמצעי, הנוצץ ביושר תמיד מנקודת הדעת, וע"כ אינם פועלים במהלך ההשגחה אלא שלא מדעת כנ"ל (סי' מג), אלא שמתוך שהם קיימים ועומדין פעולת יתירה הרבה מפעולת העוברין החזקים מהן כדין הכחות החלושות שנוצחות את החזקות ע"י התמדתן כנ"ל (סי' קמז) ולא עוד אלא שהצפונות אינן עלולות כ"כ לכלות הכחות (סי' ס) ולא לגרות הנפש המתעוררת (סי' רו) מחמת מתינות (סי' יז):