ואכן חפץ השי"ת להיטיב לברואיו הצמאים לראות עוזו וכבודו יותר ויותר, ע"כ ברא לנו עוד תחבולות צירוף התבוננות (עיין סי' קל"ז) דהיינו שאם יתמיד כ"א לקבל מה שכבר הכיר תחלה, ואח"כ יוסיף הוא משלו, אזי יכול אדם אחד לאסוף פרי בחינות היצורים של כמה אלפים גלגלות בדורות שונות, ולהסתכל בשלמותו ית' כננס ע"ג ענק ברוחק כמה אלפים קומות של אדם בינוני אחד: ואמנם עדיין הדבר ידוע שגם רוחק אלף אלפים פרסאות, הוא שיעור קצוב בעל תכלית ובטל כנגד הבב"ת במשהו, וע"כ אם יתמידו עוד אלפי רבבות דורות של מתבוננים בשכל אנושי, עד שהאחרון שבהם צופה ברחוק רבוא רבבות קומות כנ"ל, אזי תתבטל גם ידיעת אותו האחרון בבחינת נפש בהמית בקוצר המשיג שלו, בערך השגה של מדרגה יותר גבוהה הרואה ברחוק בב"ת, בביטול דחד משהו כנ"ל. ואם נעריך בדעתנו סדר עולמות רבות אין חקר עליונות במדרגתן זו ע"ג זו שהשגיתיהם בטלות זו לגבי זו וזו לגבי זו לעולם במשהו, ועד שכולן כאחת בטלות באור החכמה דא"ס ית' במשהו, אזי הדבר ברור שהידיעות התחתונות אפי' אם ירבו ויעצמו באלפי אלפים דורות של אלפי אלפים קומות כ"א מהן, כולן בטלות ומבוטלות במשהו דמשהו וימשחו וכו' עד אין חקר כו':