1
ומשונה חכמה היתירה מן הפחותה עוד לענין הריחוק והקירוב, שלזו נגלין הדברים כסתום ולזו במפורש, עד שנפש קצרה בערך הגדולה ויתירה ממנה הרבה, בטילה בכחות נפש בהמית שאינה רואה אלא בסמוך בגלוי ובשל עכשיו (עיין סי' י"ט): ועד שהיתירה שביתרות של ב"ו בטילה בתרי תלת ד' וה' משהו דמשהו וכו' אין חקר, לגבי חכמת בראשית יתברך, כמש"ה כי גבהו שמים מארץ כן גבהו דרכי מדרכיכם וכו' דהיינו שלשון דרך האמור בכאן הוא כינוי לעסק או עלילה הנ"ל, כי כמו שהדרך מוליך את האדם למחוז חפצם כך הוא מגיע ע"י העסקים לתכלית מבוקשו, מחשבה היא הכוונה הנ"ל: ובדברי חז"ל (ביצה יט) מחשבתו ניכרת מתוך מעשיו, ר"ל אותה המחשבה הקודמת למעשה: