1
ואמנם אף על פי שהגאוה הנכונה והכבוד האמיתי נחמדים והגונים מאד לאדם דהיינו הגאוה למאס במדות גרועות ובדרך רעים, והכבוד לקנות שלימות ולידבק בדרך טובים, מכל מקום עלולים למשוך את לבו של אדם ביותר, ולהטעותו אחר יצר אותה הגאוה והכבוד שמוציאין את האדם מן העולם, אבל במין כבוד של הבחנת הכבודים הנ"ל, יש אפילו בה בעצמה סכנה לעובר את הגבול במה שלא הורשה להסתכל עוד שהמדקדק אחר המלך ביותר חס ושלום מורד בכבודו ומגלה סודות והמעמיקים הרבה בפילוסופיא אלהית, עלולים להעיז פניהם להחקירות של מה למעלה ומה למטה, שלא ניתנו ליזון בהם עין בשר ודם כלל, וכמו שאכילה גסה מן הדבש לא טוב, כך גם הרודף אחר הכבוד לחקור בשלמות האלהות והמלכים כדי להתפאר סופו ליפול ברעה: