1
אח"כ השפיע עליו עוד מקיפין חכמה בינה דעת זו למעלה מזו, ומדת הרצון בעטרה טפופה על גביהן, עד שנתעלה למדרגת נשמת בני האדם, נשמה זו אינה מקבלת מדרגות השנויים של זינין ומינין הנ"ל עוד, אבל יש בה דעה וממשלה להרע ולהיטיב את מעשיה שהן המזון הרוחני שלה, והיא מזדככת ומתעכרת על ידיהן ומשתנה תמיד כל ימי חיי הנפש עם הבשר שלה, ולכך ניתן כח ושליטה ברצון שהוא המקיף העליון שלה, להשתמש בכלל המדות הבהמיות והשכליות ולהנהיגם עפ"י חוקים ומשפטים צדיקים, המיוסדים בחכמה האמיתית להדבק במעשיו ית':