1
לפיכך מי שהוא עזוז וגבור נאה לו לתפוס דרך הראשון, לפי שאין ריוח של כח משהו שוה לו בנזק הזמן, וזהו ענין דורות הראשונים שהיה לבם רחב כפתחו של אולם, לראות את הנולד כהוה, והסתום כגלוי, והיו גם גבורי כח להלהיב את היראה בלבם, בכדי לנצח על ידה את העצלות והתאות, ולקיים את התורה עם כל פרטי לאו דלא תסור, בלי שום סיוע של עזר ותרופה אחרת כמש"ה שויתי ה' לנגדי תמיד כי מימיני בל אמוט, ומה גם דלגבי משה, היתה אפילו היראה עצמה מילתא זוטרתי (ברכות ל"ג):