אותן הי"ג פרקים עם הרמזים והפסיקאות שלהם לא הובא כאן אלא בכדי להראות דוגמא מד' תנאים הצריכין בכאן, דהיינו הפרקים צריך שיהיו מפורשים, הפיסקאות קצרים, המוסרים נוחים וכוללים עצות כל כמה שאפשר, ולרווחא דמלתא ניתוספו עוד כמה פיסקאות עם רמזיהן למדות העלולות לחלות בדורנו להיות מזומנים לאיש ואיש כפי צורך תיקון נשמתו:
הסתפקות רמז פלוני קודם שתקח מזון אל פיך. התבונן מה תועלת יש בו לבריאות גופך. או לצורך מצוה:
מתינות רמז פ' לבך אל יבהל. ופיך אל ימהר. אלא הוי מפסיק דבוריך ועסקיך כמה וכמה פעמים בהמלכות וישוב הדעת:
צניעות רמז פ' הזהר מן הביעור והגנות. מן הגאוה ומחשדה ותמצא חן בעיני אלהים ואדם:
בטחון רמז פ' אם באה דאגה בנפשך. הוי מקבל אותה כאזהרה מה' אוהבך. לפשפש במעשיך ולהמלך עם היועצים אשר ברא בלבך ומשעשית רצונו בטח עליו ושוב למנוחת נפשך. (עס"י עו עז וריש סי' צ"ד)
נדיבות רמז פ' התלמד להרגיל העונג של גמילות חסדים. והפחיתות שבמדת הכילות:
שבוע א מנוחת הנפש
התגבר על המאורעות פחותי הערך רעות או טובות, שאינם כדאי לבלבל מנוחת נפשך:
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|רמזים | א | ב | ג | ד | ה | ו | ז |
+:======:+:=:+:=:+:=:+:=:+:=:+:=:+:=:+
|מנוחה | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|סבלנות | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|סדר | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|חריצות | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|נקיות | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|ענוה | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|צדק | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|קימוץ | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|זריזות | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|שתיקה | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|ניחותא | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|אמת | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+
|פרישות | | | | | | | |
+--------+---+---+---+---+---+---+---+