א
כובשין וכו'. כלומר, אעפ"י שטעם הבצל החי משובח יותר מ"מ מותר לו לכבשו כדי שיתקיים.
ב
ואין כובשין וכו'. מפני שהחומץ אינו משביחו אלא מקיימו, ונמצא משתמש בחומץ של תרומה לא לאכילה אלא לשמירת אוכלין.
ג
כל המתבשלין וכו'. כלומר, ירק של תרומה בירק של חולין, והוא מכיר את הירק של תרומה ומסלקו, ואין כאן אלא חשש של נתינת טעם, והקלו בתרומת ירק דרבנן.
ד
בשר בבשר וכו'. כלומר, בשר שנתבשל מתחילה עם ירק של תרומה ונאסר, ואח"כ נתבשל עם בשר של היתר. (הרש"ס).
ה
שנתבשלו וכו'. בכי"ע: שנתער בו ונתבשלו וכו'. כלומר, שמקודם נתערבו ואח"כ נתבשלו, ויש כאן חשש שמא נשאר בירק של חולין מגוף התרומה.