ואחת של שעורים וכו'. כלומר, ולפניהם שתי סאים אחת של חיטים ואחת של שעורים, כמפורש בכי"ע. ונמצא שיש לפניו ארבע קופות: שתים גדולות של חולין, ושתי קטנות (סאין) של תרומה. ובעה"ב לא ידע את מדתן המדוייקת של הקופות.
נפלה אחת וכו'. ונשארו לפניו שתי קופות גדולות. ויש להסתפק שאין כאן תרומה כלל, משום שאפשר שתרומה נפלה לתוך התרומה, והתערובת היא שאבדה, ונשארו שתי הקופות של חולין גרידא. אבל יש להסתפק שמא נפלה תרומה לחולין מין במינו (ומשום שכמות התרומה היא קטנה, אין נפילתה לתוך החולין ניכר) והקופה השניה של תרומה אבדה, ויש כאן אחת מדומעת ואחת של חולין. אבל אין מקום לשום ספקות אחרים, עיין בבה"א
שתיהן מותרות. שהרי אצל כל קופה וקופה יש כאן ספק ספיקא: שמא אין כאן תרומה כלל, ואפילו אם יש כאן תרומה שמא נפלה לתוך חברתה. ולפיכך הולכים אחר דין תורה וסומכין על בטול ברוב אפילו אם נפלה לתוכה.