הרי זה מגביה וכו'. כלומר, שיהא ברור שאינו מתכוין לתקן את שדהו לחרישה.
יתוך. לתוך וכו'. עיין בשנו"ס. ולפנינו צ"ל: יתוק. לתוק (כגי' הירושלמי) וכו', כלומר, ינתק. ובמקום שנהגו לנתק, יקוץ. ועושה כן כדי להוכיח שאינו קוצץ לטובת הקנים כדי שיגדלו.
מגביה וכו'. כלומר, וצריך גם להגביה וכו', כדי להוכיח שאינו מתקן את שדהו לחרישה או לזריעה.
את הקנים וכו'. כנראה שצ"ל: אש בקנים וכו'. ודרכם היה להצית את הקנים, כדי שיגדלו אח"כ יותר יפה. ואם מצית את הקנים, הרי עובר גם על עבודת הארץ, וגם על עבודת האילן. עיין בבה"א.
בחישת הקנים. כלומר, ברחישת (סבך) הקנים הגדלים באגם.
מתיר. מפני שרשב"ג מתיר להלן לנטוע אילן סרק בשביעית, ואין כאן עבודת האילן. ומכיוון שסתם רחישת קנים הוא באגם (עיין בבה"א), הרי הקרקע אינו ראוי אלא לנטיעת קנים, כלומר, לנטיעת אילן סרק, וממילא אין כאן אף עבודת הארץ. עיין בבה"א.