1
וקודם לנדרו נודע וכו'. הכוונה היא שנודע אח"כ שנפלו לו בירושה קודם לנדרו, עיין בבה"א.
2
והתירה על נדרו. בד: והעבירוה על נדרו. ולפנינו הכוונה שוויתרה על נדרו ועברה עליו. ועיין בבה"א.
3
הימנו למטה מותר וכו'. כלומר, מכיון שאמר "לזה לזה ולזה", דינו כאילו תלה כל אחד בשלפניו, עיין בבה"א.
4
הרב לתלמיד. כלומר, כדי שאילת שלום הרב אצל התלמיד, או: בין הרב לתלמיד (כגירסת הירושלמי), והיינו כדי שאילת התלמיד בשלום רבו. ועיין בבה"א.
5
שני נדרים. כלומר, ואין אומרים אם הותר אחד מהן, והיינו אפילו הותר השני מותר בראשון, מפני שנדר שבטל מקצתו בטל כולו, אלא לפנינו שני נדרים.
6
הותר השיני. ולאו משום שבטל מקצתו בטל כולו, אלא משום שאמר "ועוד לפלני", משמע שתלה את השני בראשון, ואם יתיר לו חכם בראשון יותר ממילא גם בשני, אבל לא להפך, כמפורש להלן. ועיין לעיל, שו' 15.