מחללין וכו'. פירוש ברייתא זו הוא כפירוש הברייתא שלפניה. עיין בבה"א.
ופורט לו וכו'. כלומר, פורט לו לע"ה דינר אפילו מיד אחרי חילולו, ואינו חושש שמא נתן לו הע"ה את הדינר שחילל עליו.
החוב וכו'. ואפילו אם פרע לו דינר בחובו מיד אחרי חילולו, מותר, שאין ע"ה חשוד לפרוע חובו במעות מע"ש, אבל הוא חשוד להלוות אותו, מפני שאינו יודע שאסור להלוות מעות מע"ש. עיין בבה"א.
קטן וכו'. שמא צ"ל: סטן, סיטון, כלומר, המוכר תבואה בכמויות גדולות. עיין בבה"א.
שהוא ביד וכו'. כלומר, אין הבדל בין שהמטבע עדיין ביד הלוקח, ובין שהוא כבר ביד המוכר מותר לו ללוקח חבר לחלל עליה, ופטור מן החומש. עיין להלן.
שהוא בא באונקלי. הנכון בקו"נ: שהוא באינפלי, כלומר, ואפילו אם המוכר כבר נתן את המטבע לתוך הפוזמק.
ונפל מפריש וכו'. צ"ל: ונטל [הימנו רשות] מפריש וכו', כגי' כי"ע וקג"נ. כלומר, מכיוון שנטל רשות מן המוכר מחלל על המטבע שביד המוכר, ופטור מן החומש.
נטל הימנו וכו'. כלומר, מיד אחרי שחילל לו מע"ש, ואינו חושש שמא נתן לו אותו דינר שחילל עליו.
ולא עוד אלא וכו'. כלומר, ולא זו בלבד, אלא שע"ה מוציא דינר מתוך ביתו, וחבר מפריש (כלומר, מחלל) עליו והולך, ואח"כ מחזיר לו את הדינר, ואין כאן משום מוסר מעות מע"ש לע"ה, שהרי משלו נתן לו.