1
אין פודין וכו'. ותנא זה סובר שקדושה ראשונה קדשה גם לעתיד לבוא, ולפיכך אף בזמן הזה אין פודין מע"ש בירושלים.
2
ואין מפרישין וכו'. שהרי אי אפשר לא לפדותו (כדלעיל) ולא לאוכלו (מפני שאינו נאכל אלא כשבית המקדש קיים).
3
ואין מחללין וכו'. כלומר, אין מחללין מעות מע"ש על פירות, מפני שאין קונים בירושלים אלא לשם אכילה, והרי אי אפשר לאוכלם.
4
ואין מוכרין וכו'. ואעפ"י שיש לו דמים (שמא יטמא, ויפדהו), אין מוכרין אותו כדי שתתפס הקדושה בדמים, שהרי אין פודין מע"ש בירושלים אפילו בזמן הזה.
5
ואין מוציאין וכו'. צ"ל: ואין מוציאין מע"ש מירושלם (כגי' כי"ע והר"מ) וכו'. והטעם מפני שקלטוהו מחיצות.