לאכילת קדשים וכו'. כלומר, אם הפתח פתוח לקודש, ואף חללה הוא חציו בקודש, אוכל קדשי קדשים בכולה, ואפילו בחציו של חול, מפני שהתורה ריבתה חצרות הרבה לאכילה. עיין בבה"א.
הכל הולך אחר פתחה. המלים הללו באו באשגרה משו' 80. ולעניין טומאה אינו חייב אלא מכנגד חומת העזרה ולפנים.
בחומת ירושלם וכו'. המלים נתחלפו כאן משו' 83, ומשם לכאן, וצ"ל: בחומת עזרה.
ואין שוחטין וכו'. צ"ל: ושוחטין וכו', כגי' כי"ע. ועיין בבה"א.
עזרה שוחטין וכו'. צ"ל: ירושלם אוכלין וכו'.
הבנוי בחומה וכו'. כלומר, הבנוי בחומה בעיר מוקפת חומה, והמחלוקת היא לעניין גאולה, אם נפדה מיד ונחלט לאחר י"ב חודש, ואינו יוצא ביובל. עיין בבה"א.
כולן בנויות וכו'. וההלכות של משנתנו (פ"ג מ"ח) ולעיל הי"ד אינן אלא להלכה, אם נזדמן כך, אבל אין מקיימין כן, כמפורש לעיל שו' 75. וכל הלשכות היו לכל הפחות מקצתן בקודש.