1
יש למעשר וכו'. שהרי הפירות הם בנוף גרידא, ואי אפשר לתלוש אותם מבלי שיהיו רגע אחד במקום הנוף.
2
אין למעשר וכו'. שהרי כשתלשן היו רגע אחד באויר ירושלים, וכבר קלטו אותם מחיצות. והעמידוה בירושלמי כת"ק של משנתנו (פ"ג מ"ו) אליבא דב"ש הסובר שאף פירות שלא נגמרו מלאכתן נקלטים במחיצה.
3
יש למעשר וכו'. ואף שהיו מתחילה בירושלים אין מחיצה קולטת פירות מחוברים לכ"ע.
4
בתי בתים וכו'. צ"ל: בתי בדים (עיין בשנו"ס), כלומר, בית הבד שבנוי מחוץ לחומת ירושלים, אבל הקיר שנמצא בו הפתח הוא בתוך החומה, ופתוח לירושלים, או להפך.