1
מותר. שכן הוא דרך העולם לתת את המעשרות לאריס (עיין בבלי בכורות ל"ה סע"א). וראייה לדבר, שלר' אליעזר, בכגון דא, המעשרות הם למקבל מדינא (פ"ו מ"ג).
2
שלך או. צ"ל: שלך א[ס]ו', אסור. וכ"ה בד ובירושלמי. ופירושו שאמר לו הכהן כל המעשרות שלך לעכבם לעצמך, והרי יש כאן כהן המסייע בבית הגרנות, שבהע"ב מוסר בקבלה לכהן זה, בשביל המעשרות שמחזירם לו.
3
שלי ושלך. פירשו בירושלמי, שאמר: שלי שלי. "שלך שלי ושלך", כלומר, בחלק המגיע לך אני נוטל את החצי, והחצי השני אני מחזיר לך לעצמך, אין לחשוש, אם קבל עליו כדרך המקבלים, שהרי הכהן מקבל שלשה רבעים של המעשרות, ולא הוריד לו בעה"ב כלום מדרך המקבלים.