1
מן התגר וכו'. כלומר, שדרכו למכור דמאי.
2
זה מתוקן וכו'. כלומר, מתוקן מן הכל, חולין גמורין, שהרי לתרומה גדולה אין אנו חוששים בתגר שמוכר דמאי, עיין לעיל בסמוך.
3
דמיי. כלומר, אינו נאמן והכל בחזקת דמאי.
4
אין מעושר. בעה"ב שהוא מוכר ממכנסו, כוונתו ב"אין מעושר" שלא הפריש ממנו כלום, כדי שיוכל הלוקח לאכול ארעי בלי מעשר, ומפריש וודאי, ואפילו תרומה גדולה.
5
אינו מעשר וכו'. בכי"ע: אינו מעושר וכו'. ורשב"ג סובר שאף בעה"ב מדייק בלשונו, ואם אמר שאינו מעשר כוונתו למעשרות גרידא, אבל לא לתרומה, ואף ע"ה נאמן על התרומה.
6
שני מעשרות. כלומר, מעשר ראשון ושני, או מעשר ראשון ומעשר עני, ואינו מעכבם לעצמו.
7
לפוטרו וכו'. צ"ל: ופטורין וכו', כמו שהגיהו המפרשים.