א
בדבר שאינו שלו וכו'. כלומר, שגם במחילה נוהג דין אסמכתא.
ב
מודה ר' יוסה. צ"ל: ר' יהודה, כגירסת רוב הראשונים, עיין בבה"א.
ג
שאיבד את זכותו. כלומר, איבד בידים, משום שיש כאן הודאה, והיא עדיפה ממחילה, ואין כאן דין אסמכתא.
ד
ערבון על חבירו. צ"ל: לחבירו.
ה
ערבוני יקון. כלומר, אימתי קונה כנגד ערבונו דווקא כשאמר כן בפירוש, אבל אם נתן לו את הערבון בתורת בטחון וקנס שלא יחזור בהם, לא קנה כלל.
ו
אבל לקח הימנו בית וכו'. כלומר, ונתן לו חלק כדמי קדימה בפירעון החוב הרי כל השדה קנויה לו.