1
מי שהיו לו נשים רבות וכו' ואינו מייבם לשתים וכו'. עיין בבית שמואל סימן קס"א ס"ק א' שחולק על הב"ח דאוסר לחלוץ לשתים מגמרא דיבמות דף נ' ע"ב מה אמרת נגזור חליצה אחר הגט משום חליצה אחר חליצה כל כי הני תחלוץ ותיזיל עכ"ל והרשב"א בחידושיו כתב דודאי יש נפק"מ שלא להיות חליצה אחר חליצה שאם אתה אומר חולצת תתייבם רק כוונת הגמרא מהיכי תיתי יעשה זאת לחלוץ שתי פעמים וא"כ מדבריו למדנו דיש חשש איסור בחליצתו שניה דאתי להתייבם אבל מ"מ אין כאן איסור דאורייתא כדעת הב"ח אך אני נבוך בדין הזה אם חולץ לאחת ואח"כ מתכוון לחלוץ לשניה למה לא יהיה זה נכלל באיסור בל תוסיף כמו הישן בשמיני בסוכה לשם מצות סוכה וצ"ע.