1
עצרת תהיה לכם עצורים מעשיית מלאכה ד"א עצרו מלצאת וכו' קשה מאיד"א וי"ל לפי שלא נכתב לשון זה של עצרת אלא ביום טובה אחרון של חג ושל פסח אבל לא בשאר ימים טובים לכך לא שייך פירוש דעצורין ממלאכה כמו שנראה פירוש שטעונין לינה שהרי קדמו י"ט לפניו ולעיל בפרש' אמור בפסוק והקרבתם אשה לה' עצרת היא לא פירש שם פירוש דעצורין מעשיית מלאכה לפי שלא נכתב שם אלא סמוך אל והקרבתם אשה אבל בכאן שנכתב סמוך לכל מלאכת עבודה לא תעשו נראה לפר' פי' דעצורים בעשיית מלאכה. ואעפ"י שגם שם כתו' אח"כ כל מלאכת עבודה לא תעשו י"ל. כענין הפרש' הוא שהפרשה ההיא בא לאסור המועדות בעשיית מלאכה ופרשה זו באה לצוות על המוספין ואין עיקרה על איסור המלאכה כמפורש:
2
עבדך אלי עוז התאזר
3
בפרשת פינחס בן אלעזר
4
ויהמו חסדיך עלי להטות
5
עזרה בחדושי מטות