1
עבדים משלו בנו וכו'. יובן עפ"י הידוע כל המיצר לישראל נעשה ראש. והטעם הוא משום כאשר הקב"ה יפרע ממנו ולהכניעו. ואין כבודו של מקום להתגרות עם השפל אנושי ולכך נעשה ראש ולפני שבר גאון. אמנם כאשר הקב"ה לא יתפרע ממנו אין צריך להיות ראש ויוכל להשאר עבד. וז"ש עבדים משלו בנו ולא נעשו ראשים והטעם הוא מפני שפורק אין מידם וא"צ להיות ראש כי לא ינקם ה' ממנו וק"ל:
2
או יאמר דעבד באמת חייב במצות וא"כ כל דבר טוב שעושה יחשב לו לצדקה וז"ש עבדים משלו בנו ולכך רק אין מידם דיש להם כ"כ זכות ולכך הגביה אחשורוש את המן שהיה עבד למרדכי וק"ל: