1
זכו נזיריה משלג וכו'. ידוע דכל הרואה סוטה בקלקולה יזיר עצמו מן היין דהיין מביא לידי חימום וחימוד ואדמימות פנים. ולכך כשהאדם רואה שיצרו מתגבר עליו יאמר הריני נזיר מן היין ואחת לאחת תפרד ממנו אהבת וחמדת העבירה. וידוע דאדמימות פנים מורה על החימום וחימוד. וז"ש המקונן דלא תאמר מה שנזרו מן היין הוא שהיה בם חימום לזה אמר זכו נזיריה משלג צחו מחלב שלא היה בם חימום וחימוד וגם לא מדאגת שיגבר כח התאוה עליהם. ואעפ"י שאדמו עצם ר"ל שהיה להם אדמימות פנים לא היה כמו אדמימות עשו שהיה איש אדמוני רק שהיתה האדמימות מפאת נשמתם כמו דוד המע"ה שהיה אדמוני ויפה עינים וז"ש מפנינים ר"ל מפנימיות נשמתם ודוקא מבחוץ אבל מבפנים היה בלי גוונים וזהו ספיר גזרתם וק"ל: