גם תנין חלצו שד וכו'. ידוע מ"ד דדניאל נענש על שהשיא עצה לנ"נ שיתן צדקה. ולכאורה תמוה למה ענוש יענש הלא מטבע השלם שישלים לזולתו. רק י"ל דכתיב חסד לאומים חטאת דכשהאו"ה עושים צדקה וישראל אין עושים הדין מתעורר על ישראל. ובזמן הלז היו ישראל אכזרים על הצדקה ודניאל השיא עצה לנ"נ ליתן צדקה ובזה התעורר הדין על ישראל לכך נענש דניאל. וידוע דנ"נ נקרא תנין וז"ש המקונן גם תנין חלצו שד הניקו גוריהן ר"ל נ"נ נתן צדקה ופיזור נתן לאביונים אף שהיה בטבע תנין ואיש אכזר. ולא כן עשו בני ישראל כי בת עמי היה לאכזר. והנה כתיב בפסוק שמעו אלי אבירי לב הרחוקים מצדקה פי' דבאמת אם עני בא אצלם נתנו לו צדקה. אך הרחיקו עצמם מהעניים ומעלימים עיניהם מהם לבל יראו צרתם אשר גברה עליהם. וזהו הרחוקים מצדקה שהרחיקו עצמם מצדקה. וזהו כיענים במדבר דענין היענה הוא דאינה מרחמת על בניה ונודדת למדבר וכן הרחיקו עצמם מצדקה וק"ל: